• توسط ادمین
  • 1403/03/29
  • مجله خودرو

سریعتر، سبک تر : خودروی آئودی e-tron GT اصلاح شده با حداکثر 912 اسب بخار عرضه شد

شرکت آئودی،  خودروی e-Tron GT را به روزرسانی کرده است. این شرکت تقریبا تمام بخش های الکتریکی خودرو از شاسی، موتورها ، بسته باتری و سیستم شارژ آن را بهینه تر کرده است تا با رقبای جدیدتر مانند BMW i5 و مرسدس بنز EQE رقابت کند. آئودی همچنین از این فرصت استفاده کرد و نسخه جدید پرفورمنس RS از e-tron GT را عرضه کرد.  این قدرتمندترین خودرویی است که این شرکت تا به حال ساخته است، با خروجی عظیم 912 اسب بخار و شتاب صفر تا 62 مایل در ساعت با گذشت فقط 2.5 ثانیه!  آئودی e-tron GT بهینه شده  در آگوست 2024 در نمایشگاه های بریتانیا عرضه می شود. آئودی هنوز قیمت این خودرو را تایید نکرده است، اما با توجه به اینکه چقدر نسبت به خودروی قدیمی تغییر کرده است، ما انتظار افزایش قابل توجهی را داریم

بزرگترین تغییر چیست؟
 آئودی به بزرگترین چالش رسیدگی کرده است. e-tron GT همیشه به‌عنوان یک سوپر توریست در حال عبور از قاره ها مطرح بوده است – اما توان بدون توقف برای شارژ آن، مسافتی بیش از 200 مایل را با آن طی کرد.  اما e-tron GT  جدید دارای بسته باتری سبک تر و پرانرژی است که نوید رفع این مشکل را می دهد. ظرفیت ناخالص آن از 93 کیلووات ساعت به 105 کیلووات ساعت رسیده است و حداکثر برد را به 375 مایل افزایش داده است. با وجود این، باتری جدید 9 کیلوگرم سبک تر از قبل است! آئودی با تنظیم شیمی سلول‌های باتری و بهبود سیستم خنک‌کننده آن، به این تکنولوژی اضافی دست یافته است. به علاوه، آئودی قدرت سیستم ترمز احیاکننده e-tron را افزایش داده است، بنابراین انرژی کمتری هنگام کاهش سرعت هدر می‌رود و هنگامی که در نهایت نیاز به توقف برای شارژ دارید، مدت زیادی منتظر نخواهید بود. در حال حاضر، e-tron GT می تواند با سرعت 320 کیلووات شارژ شود. این بدان معناست که اگر بتوانید شارژری پیدا کنید که بتواند اینقدر انرژی را تامین کند، پس از تنها 10 دقیقه شارژ می‌توانید 174 مایل رانندگی کنید.

در مورد موتورها چطور؟ 
در کل  سه نسخه از این خودرو وجود دارد  -    S e-tron GT, RS e-tron GT , RS e-tron GT  new – که در نسخه جدید عملکرد موتور  بهینه شده است. مدل پرچمدار جدید، سطوح عملکردی برابری با ابر خودروهای دنیا را دارد. این خودرو تقریباً به اندازه یک مک لارن P1 قدرت دارد و می تواند از 0 تا 62 مایل در ساعت به سرعت فراری SF90 برسد. آئودی تغییراتی در پیشرانه‌های مدل‌های RS ایجاد کرده است تا قابلیت رانندگی آنها را بهبود بخشد. تغییرات شامل محرک قوی‌تری می باشد که  انتقال  نیرو را هموارتر کرده است.  همچنین یک عملکرد جدید  با عنوان "تقویت" اضافه کرده است  که با فشار فقط  یک دکمه به راننده 94 اسب بخار قدرت اضافی می دهد.

آئودی سیستم تعلیق بادی فعال دو محفظه جدیدی را برای e-tron GT توسعه داده است.  این فناوری به صورت استاندارد در نسخه‌های Vorsprung خودرو نصب می‌شود - و آئودی می‌گوید که پویایی رانندگی خودرو را بدون به خطر انداختن راحتی بهبود بخشیده است. مهندسان این شرکت ادعا می‌کنند که می‌تواند بدنه GT را در طول پیچ‌های سخت، ترمزگیری و شتاب گیری با بالا بردن گوشه‌ای از خودرو که نیروهای G بر روی آن کار می‌کنند، تقریباً افقی نگه دارد. همچنین دارای ویژگی ورود راحتی است که می تواند ارتفاع سواری خودرو را در هنگام پارک به 77 میلی متر افزایش دهد (که 55 میلی متر بالاتر از حد معمول است).

چه چیزی در داخل تغییر کرده است؟ 
خیلی چیزای کوچیک. آئودی پرچمدار جدید را با یک فرمان کف تخت جدید، تزئینات چوبی تازه برای داشبورد و کنسول مرکزی و صفحات آج جدید مجهز کرده است.
 ارزان‌ترین نوع این خودرو اکنون به صورت استاندارد با صندلی‌های قابل تنظیم برقی 14 جهته عرضه می‌شود، در حالی که می‌توانند به صورت اختیاری به عملکرد ماساژ مجهز شوند. خریداران نیز چند ارتقای فناوری دریافت می کنند. آئودی مجموعه گیج دیجیتال RS e-tron را با یک گیج قدرت سفید رنگ به عنوان ادای احترام به صفحه های آنالوگ سفید نصب شده در RS 2 آوانت 1994 تغییر داده است. به‌علاوه، می‌توانید یک سانروف پانورامیک کریستال مایع پراکنده پلیمری جدید را به‌عنوان یک گزینه اضافی انتخاب کنید. این فناوری به این معنی است که پنل شیشه ای را می توان با لمس یک دکمه از حالت کاملا شفاف به کاملاً مات تبدیل کرد.آئودی نیز یک چشم به محیط زیست دارد. کابین e-tron GT از مقدار زیادی مواد پایدار استفاده می کند - یعنی یک میکروفیبر پایدار به نام Dinamica و یک پارچه بازیافتی به نام Cascade. کف پوش های  خودرو نیز از Econyl ساخته شده‌اند که به طور کامل از الیاف نایلون بازیافتی از ضایعات تولیدی و تورهای ماهیگیری دور ریخته شده ساخته شده است.