ما قبلاً گفتهایم و باز هم تکرار میکنیم که خودروهای وانت دوکابین به طور عمیقی در خدمت خانوادهها دچار کمباطلی هستند. فورد رنجرها و تويوتا هیلوکسها در حال حاضر در بازار، نماد خودروهای محبوبی هستند که رویاهای انجام کارهای سخت هفتگی و همچنین شروع ماجراجوییهای تعطیلات آخر هفته را برآورده میکنند.
اما درباره ونهای ضعیف و کمتوان چه؟ کومبیها، ترانزیتها و اسپرینترها مدتها است که در نقش خودروهای خانوادگی و کاری همزمان عمل میکنند. این نوع وسیلههای نقلیه، در استرالیا سهم بسیار کمی از بازار، معادل تنها دو درصد، دارند و بسیاری از فروش آنها به شرکتهای حمل و نقل و فلاتهای تحویلی اختصاص یافته است. ترکیب خودروهای ۴x4 و ۴x2 وانتها، نزدیک به ۲۰ درصد از فروش بازار را تشکیل میدهد — رقمی قابل توجه.
ما در حال رانندگی نسل جدید فورد ترانزیت کانمستر در نسخه اسپورت هستیم که برای خانواده طراحی شده است (و نه صرفاً خودرو کاری)، با دو ردیف صندلی، تا ببینیم آیا این ون شایسته محبت بیشتر در بازار استرالیا است یا نه.